Abonneren  Inloggen

OOH advertenties maken plaats voor design

22 februari 2022

Donderdag 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen dan 24 uur lang het beste bewegende design (motion design) van over de hele wereld. Commerciële advertenties in het straatbeeld maken plaats voor inspirerende ontwerpen. DEMO is hiermee het grootste motion design festival ter wereld, en tegelijk ook de grootste openluchttentoonstelling.

Motion design

Design in Motion Festival selecteert en toont het beste en meest vooruitstrevende motion designwerk van gevestigde namen maar ook van jonge en onbekende talenten van over de hele wereld. Voor het motion programma wordt internationaal een open call uitgestuurd. Uit alle inzendingen wordt het beste werk geselecteerd door een team van curatoren onder voorzitterschap van Liza Enebeis, creatief directeur van Studio Dumbar: ‘DEMO is niet alleen een nieuw soort design festival, het transformeert ook het hele land in één grote levende tentoonstelling.’

Duizenden digitale schermen

Heel Nederland zal op 6 oktober kennismaken met DEMO. De beste bewegende designs zullen zichtbaar zijn op duizenden digitale schermen, deze staan o.a. op metro- en treinstations, in winkelcentra, op Schiphol, Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport, op masten langs de snelwegen, in parkings en in de grote steden.

Uniek initiatief

Digital Out-of-Home exploitanten Exterion Media, JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, Ocean Outdoor, blowUP media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations werken aan dit unieke initiatief mee.

DEMO

De eerste editie van DEMO vond plaats in 2019 op Amsterdam Centraal Station. Op de 80 schermen van het station werden 400 motion design werken van 253 ontwerpers uit 37 landen tentoongesteld. De ambitie is er om DEMO de komende jaren uit te breiden naar een festival dat zich op één dag op verschillende plaatsen in de (digitale) wereld afspeelt.

Bron: Studio Dumbar